Pozycjonowanie Magento - sklepy internetowe

Pozycjonowanie Magento

Magento to jeden z bardziej rozbudowanych skryptów wykorzystywanych do prowadzenia sklepów internetowych. Z uwagi na swoje właściwości świetnie sprawdza się przy dużych serwisach. Jak wygląda skuteczne pozycjonowanie Magento?

Kilka słów o sklepach Magento

Magento powstał w roku 2008. Początkowo rozwijała go Grupa Varien. Potem skrypt przejął Ebay. Do dyspozycji użytkowników były trzy wersje skryptów – dwie płatne i jedna darmowa (Community Edition). W tym przypadku Magento oparty jest o licencję Open Source, która rozwijana jest w dużej mierze przez społeczność.

Magento cieszy się popularnością z uwagi na spora ilość dostarczanych przez niego funkcjonalności. Skrypt wyposażony jest bowiem w rozbudowany system analiz, raportowania, zarządzania użytkownikami czy produktami oraz przyjazne systemy płatności. Ponadto można ustawić w zasadzie dowolny wygląd szablonu sklepu dla danego produktu. Magento idealnie sprawdza się przy prowadzeniu dużych sklepów internetowych. Większym problemem nie jest również pozycjonowanie Magento.

Pozycjonowanie Magento – jak się za to zabrać?

Podczas wybierania skryptu do sklepu online warto zwrócić uwagę na to, czy pozwala on na edytowanie kodu pod względem pozycjonowania. W tym przypadku Magento sprawdza się doskonale. Pozycjonowanie Magento nie jest zbyt skomplikowane.

W skrypcie można dokonać wielu rzeczy:

  • edytować znaczniki meta dla kategorii, produktów czy stron statycznych – to treści, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, dzięki nim użytkownik może dowiedzieć się o tym, co znajduje się na danej stronie; na tej podstawie roboty wyszukiwarek określają czy daną treść można umieścić wysoko na liście wyszukiwania,
  • wprowadzić unikatowe dla wszystkich produktów adresy URL –  to bardzo ważny element SEO, ścieżka prowadząca do danego produktu musi mieć jednak logiczny sens,
  • zdefiniować własną stronę błędu – na taką stronę trafi osoba, która znajdzie się w nieodpowiednim miejscu danego sklepu, wówczas zamiast pustej strony pokaże się jej komunikat o nieistniejącej kategorii czy stronie; w takiej sytuacji maleje szansa, że potencjalny klient ucieknie ze sklepu,
  • automatycznie generować mapę witryny – roboty wyszukiwarek co jakiś czas sprawdzają strony w celu pozyskania linków, treści i odsyłaczy, dzięki mapie witryny mogą bez problemu poradzić sobie z zaindeksowaniem treści znajdujących się na stronie,
  • wprowadzić dynamicznie określone tytuły stron  H1 – to treści, które są najważniejsze na stronie, takim znacznikiem oznacza się na ogół tytuły stron i nazwy kategorii, pozycjonowanie Magento opiera się na ustawieniu dynamicznych nagłówków, co znacznie ułatwia pracę.